-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33003 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

آيا تنها راه رسيدن به خدا از طريق ائمه است؟

تنها راه رسيدن به خداوند از طريق ائمه(ع) نيست. اساساً هر راه مستقيمي كه براساس حق باشد، ميتواند هدايتگر انسان به سوي حق باشد، مثلاً نداي فطرت كه سرشت آدمي بر آن نهاده شده و يكي از راههاي اساسي خداشناسي و سير الي الله است همه راههاي رسيدن به خداوند از لحاظ خصوصيات و كيفيت يكسان نبوده و هر كدام ويژگي هايي دارند. برخي راهها حكم ميانبُر را داشته و داراي وضوح بيشتري است. توضيح اين كه :

صرف نظر از آيات و روايات فراواني كه بر مقام و منزلت ائمه(ع) دلالت ميكند، با رويكرد عقلي ميتوان گفت:

ائمه(ع) انسانهاي كاملي هستند كه در مسير اطاعت و بندگي خدا، عمر شريف خود را سپري نموده و به بالاترين مراتب كمال رسيدهاند. اينان با در اختيار گرفتن لجام نفس اماره و طرد شيطان، بالاترين مراتب كمال را در نورديده و به اختيار خويش به مقام عصمت رسيده و صاحب ولايت مطلقه از جانب خداوند شدهاند.

حال ما انسانها بايد مشكلات راه و موانع عظيمي را كه بر سر راه كمال خويش داريم، با نعمت ولايت هموار نموده و با استفاده از اين نعمت بزرگ الهي، زاد و توشه لازم جهت پيشرفت را به دست آوريم.

آنان در عين اين كه مخلوق خدا و خاشع و خاضع در برابر اويند، به لحاظ منزلت بالايي كه در مقام عبوديت و در مقام فنا و توحيد حق دارند، نيز به خاطر جايگاهشان نزد حق، ابواب الهي و مسير به سوي حق ميباشند و از طريق اين بزرگان بايد، روي به سوي خدا نمود. اگر براي پيمودن مسيري بر سر دو راهي قرار گيريد كه يكي پرخار و خطر و مسيري نامطمئن است و معلوم نيست شما را به مقصد برساند اما راه ديگر هموار و مطمئن و داراي اطمينان كافي است، كدام راه را انتخاب ميكنيد؟ يقيناً راه دوم و مسيري مطمئن به سوي كمال است.

حال ائمه اطهار(ع) راهي يقيني و اطمينان بخش به سوي حق ميباشند كه خداوند براي هدايت بشر قرار داده است؛ در مقابل فرقهها و انديشههاي باطلي كه يا هيچ بويي از حق و حقيقت نبردهاند و يا بهرهاي اندك بردهاند كه براي هدايت انسان كافي نيست.

امامان معصوم(ع) مظهر تجلي صفات الهي هستند، يعني صفات خداوند مانند علم، قدرت، عدالت و... در مرتبه نازلتر در وجود انسان كامل تجلي يافته است، در نتيجه انسان با شناخت عميق از ائمه(ع) ميتواند به عظمت الهي و بزرگي صفات خداوند كه امامان نشانههاي اويند، واصل شود.









مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.